DK ENG


Handelsbetingelser

Generelle oplysninger 

Happyflower.dk ApS

CVR-nr.:  36728884

Gammel Kongevej 70
1850 Frederiksberg C

e-mail: kundeservice@happyflower.dk

Tlf.: +45 42 66 50 02


Levering

Levering af blomster, vin og chokolade sker mellem kl. 08.00 og kl. 19.00, mandag til lørdag.
Levering til firmaadresser vil ske inden kl. 16.
Levering af blomster til begravelse, vil ske inden det aftalte tidspunkt.
Vi leverer bestillinger som beskrevet ovenfor og specifikke leveringstidspunkter skal aftales med vores kundeservice.

Ordrer modtaget senest kl. 09.00 kan blive leveret samme dag.
Hvis en dato er muligt at vælge i kalenderen ved bestilling, kan der leveres den pågældende dag.
Det er naturligvis også muligt at bestille til levering på en bestemt dato frem i tiden.
Husk blot at vi ikke leverer på søndage og helligdage.
Vi leverer selvfølgelig på Mors dag og Valentinsdag.

Pris for levering er 69 kr. ved online bestilling.
Hvis en dato i kalenderen ikke er mulig at vælge, er det fordi at deadline for bestilling til den pågældende dag er overskredet.
Bemærk at vi holder lukket i hele juli måned og det er derfor ikke muligt at bestille til levering i hele juli måned.

Blomster til begravelse:

Blomster til begravelse skal bestilles senest kl. 16.00 dagen før levering.

Oplys altid kirkens navn og adresse, samt tidspunktet for begravelsen.

Ordren vil ikke blive refunderet, ved forkert angivet kirke og eller forkert tidspunkt.

Leveringsområde:

Happyflower.dk leverer blomster, vin og Summerbird chokolade i København og omegn, se bynavne og oversigtskort.
Vi leverer i følgende områder:
Albertslund, Allerød, Avedøre, Bagsværd, Ballerup, Birkerød, Bistrup, Blovstrød, Bregnerød, Brøndby, Brønshøj, Charlottenlund, Dragør, Dyssegård, Farum, Frederiksberg, Gentofte, Gladsaxe, Glostrup, Greve, Hareskov, Hellerup, Herlev, Høje-Taastrup, Holte, Hørsholm, Høsterkøb, Hvidovre, Ishøj, Jonstrup, Karlebo, Kastrup, Klampenborg, København, Kokkedal, Kongens Lyngby, Lillerød, Lyngby, Måløv, Mørkhøj, Nærum, Nordhavn, Nordvest, Nørrebro, Østerbro, Rødovre, Rungsted Kyst, Skodsborg, Skovlunde, Smørum, Søborg, Søllerød, Stavnsholt, Sydhavn, Taarbæk, Tårnby, Trørød, Værløse, Valby, Vallensbæk, Vallensbæk Strand, Vanløse, Vedbæk, Virum,


Leveringsmetode:

Hvis modtager ikke er hjemme, vil varen blive sat foran døren og vores chauffør vil tage et billede.
Hvis dette ikke er muligt grundet vejrforhold eller andet, vil afsender og modtager blive kontakt med det samme.
Hvis modtager bor i aflåst opgang, vil vi forsøge at få kontakt til en af de andre beboere i opgangen og derefter sætte varen foran modtagerens dør og kortet vil blive lagt i postkasse eller brevsprække.
Er dette ikke muligt, vil du blive kontaktet på det telefonnummer du opgav ved bestilling.

Varer til sygehuse, hospitaler, hoteller og større firmaer eller lignende anses for leveret når f.eks afdelingen på sygehuset eller receptionen har modtaget varen, som så vil blive videregivet til rette modtager.

Dit ansvar:

Det er købers ansvar, at oplysningerne om modtageren er fuldstændige og korrekte.
Hvis varen ikke kan leveres eller leveringen forsinkes pga. ukorrekte eller ufuldstændige oplysninger som kunden har angivet, vil bestillingen ikke blive refunderet.
Blomster refunderes ikke hvis en person er udskrevet fra et hospital.

Sådan handler du hos Happyflower.dk:

Hos Happyflower.dk kan du betale betalingskort og MobilePay.
Vi tager ikke kortgebyrer og beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes.

Alle priser er inkl. moms.

Reservation af beløb

Betaler du med et internationalt betalingskort, reserveres beløbet med det samme.
Pengene reserveres på dit kort eller konto indtil:

1) Vi trækker beløbet, når varen er leveret.
2) pengene frigives ifølge aftale med din kortudsteder. 


Internationale kor
Mastercard og Visa
Du kan læse mere om reglerne for dit specifikke kort hos din kortudsteder. 



Abonnementsbetingelser:

Abonnementsaftaler hos Happyflower.dk er omfattet af ovenstående salgs- og leveringsbetingelser.
Bemærk at vi holder lukket i hele juli måned og vi leverer derfor ikke blomsterabonnement i juli måned.

For abonnementer gælder desuden følgende abonnementsbetingelser:

Oprettelse:

Oprettelse af abonnement forudsætter at man har oprettet en konto på Happyflower.dk.
Kontoen indeholder blandt andet navn, adresse, telefonnummer, e-mailadresse og password. E-mailadresse og password anvendes når man logger ind på abonnementet.
Ved oprettelse af kontoen fremsender vi en bekræftelsesmail.
Når du har modtaget bekræftelsesmailen, er din konto aktiveret.
Man skal være mindst 18 år for at kunne oprette et abonnement.
Er du under 18 år, skal vi have dine forældres eller værges samtykke.

Betaling:

Abonnementer betales med kreditkort.
Alle gyldige betalingsmetoder fremgår af betalingsvinduet.
Betaling trækkes efter hver levering. Der fremsendes samtidig kvittering pr. mail.
Det er kundens ansvar at sikre at betalingsoplysninger altid er opdaterede, således at betalingen kan gennemføres.
Hvis betalingen ikke kan gennemføres, for eksempel på grund af udløbet betalingskort, eller manglende dækning, vil kunden blive kontaktet pr. mail.

Opsigelse:

Opsigelse kan ske når som helst.

Opsigelser skal via din konto eller fremsendes pr. mail til kundeservice@happyflower.dk

Bindingsperiode

Der er ingen bindingsperiode og abonnementet kan opsiges når som helst.


Ændring af vilkår:
Ændring af abonnementsbetingelserne varsles med mindst 1 måneds varsel via mail.
Dato for ændringernes ikrafttræden vil fremgå af mailen. Varsling sker pr. mail til den mailkonto der er tilknyttet kundens konto på Happyflower.dk
De aktuelle abonnementsbetingelser er altid tilgængelige på Happyflower.dk.

Ordrebekræftelse:

Når du har gennemført dit køb, får du automatisk en ordrebekræftelse både på skærmen og derefter pr. mail. Hvis du har benyttet en @hotmail.com mailadresse, kan din ordrebekræftelse være i dit spam/reklame/uønsket mail filter.

Fortrydelsesret på abonnementer
Da vores abonnementer kun indeholder produkter som er undtaget fortrydelsesretten er der ikke fortrydelsesret på vores abonnementer.Fortrydelsesret på varer

Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.  

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.

Består ordren af flere partier eller dele, udløber fortrydelsesfristen 14 dage efter den dag, du modtager det sidste parti eller den sidste del.

Drejer det sig om en aftale om regelmæssig levering af varer over en bestemt periode, udløber fortrydelsesfristen 14 dage efter den dag, du modtager den første vare.

Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til kundeservice@happyflower.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne. 

Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.

Returnering 

Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os. 

Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten. 

Visse varer kan ikke returneres med normal post. Dette gælder for: (indsæt varetyper).  

Udgifterne til returnering af disse varer forventes højst at koste: (indsæt beløb).

Ingen fortrydelsesret

Disse aftaler kan ikke fortrydes:

  • Levering af fødevarer, drikkevarer eller andre varer til husholdningens løbende forbrug, som leveres fysisk hjem til dig eller til din arbejdsplads af en erhvervsdrivende, der regelmæssigt bringer varer ud i dit område. 
  • Levering af varer, som må antages at blive forringet eller forældet hurtigt, 
  • Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnede til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen,  

Varens stand, når du sender den retur

Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage. 

Tilbagebetaling af købsbeløbet 

Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage.
Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for. 

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen. 

Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.

Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den. 

Varen sendes til:

Happyflower.dk
Gammel Kongevej 70
1850 Frederiksberg C 

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

Reklamation:

Købelovens regler gælder for varekøb. Det betyder, at du som udgangspunkt ikke har 2 års reklamationsret. 

Men er du ikke tilfreds med ydelsen kan du naturligvis kontakte os på telefon +45 42 66 50 02 eller via mail kundeservice@happyflower.dk. Reklamationen skal komme straks. 

På varekøb har du til gengæld reklamationsret i 24 måneder. Kontakt os inden du sender varen. Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig. 

 
Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.  

Varen sendes til: 

Happyflower.dk
Gammel Kongevej 70
1850 Frederiksberg C

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet.  

Klageadgang
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte os på kundeservice@happyflower.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg viaKlageportalen for Nævnenes Hus

For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.

Når du handler på en e-mærket webshop, kan du gratis få behandlet din sag hos e-mærket – uanset beløbets størrelse. Læs mere her

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her – http://ec.europa.eu/odr

Persondatapolitik  

Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:

Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse. 


Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig.  

Personoplysningerne registreres hos Happyflower.dk ApS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.  

Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.  

Den dataansvarlige på happyflower.dk er Happyflower.dk ApS

Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: kundeservice@happyflower.dk

Standardfortrydelsesformular

(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

Til:

Happyflower.dk

Gammel Kongevej 70

1850 Frederiksberg C

E-mail: kundeservice@happyflower.dk

Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:

__________________________________________________________________________________

Bestilt den: _______________________________     Modtaget den: _______________________________

Forbrugerens navn: ______________________________________________________________________

Forbrugerens adresse:  ___________________________________________________________________

Forbrugerens underskrift: _________________________________________      Dato: _________________

(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 23.03.2023

Blomster hos HappyFlower.dk

Se vores fine udvalg af blomsterbuketter og gør en du holder af glad. Vi pakker din buket pænt ind og leverer lige til døren for kun 69 kr. inkl. personligt kort.

5573FC3F-48BB-4849-9B7E-291E7A2CC5D7_1_105_c

Planter og træer hos HappyFlower.dk

Vi har et stort udvalg af opstammet træer og planter til både inde og ude. Vi levere alle træer og planter lige til døren for kun 69 kr. – så slip for slid og slæb.

921281F2-C783-4F78-90F6-B277E368A63D-scaled

Blomsterabonnement

Se vores fine udvalg af blomsterbuketter og gør en du holder af glad. Vi pakker din buket pænt ind og leverer lige til døren for kun 69 kr. inkl. personligt kort.

Blomsterabonnement-Happyflower-dk-scaled